Ridning ger livskraft åt Själen!

Det är sant det..om du har en dålig dag eller en bra dag oavsett vilket så då du tagit dig upp i sadeln och det är bara du och hästen så är det som kroppen fylls upp med massa luft och styrka..du kan antingen koncentrera dig på träning med hästen om man har ett mål man vill uppnå ex. Man håller på lära in grunderna för man vill den ska kunna bära upp sig bättre och komma i form och kännas mjuk och smidig. Det målet håller jag på med Adam men först och främst att han håller sig frisk från hälta och svullna gaffelband som varit han yttersta problem:/
Men ibland har man dagar man bara vill "åka" med, man är ute och lufsar på och bara njuter och kollar läget..dom stunderna är dom energirikaste..där finns tid för att lixom rensa hjärnan på dåligt och sånt som dämpat en..då du är ett med hästen blir som hjärnan helt tom på sånt och man kan verkligen koppla av och koppla bort! Det är värt mer än guld dom stunderna! Och lite därför äre väl man fortfarande håller på..trots frusna fingrar,jobbiga dagar,tunga vattenhinkar som ska bäras,skit som ska mockas,bångstyriga hästar som kanske inte alltid gör som man vill m.m på nått sätt så kan jag säga att det är det sista jag skulle byta bort om jag skulle måsta! För det är där jag får min livskraft livsglädje,energi och självförtroende..att jag ska lyckas,jag ska vara stark och gå vidare med mitt liv oavsett sjukdom och separation,besvikelse över vissa hur dom kan svika en så då dåliga dagar kommer och går, det finns såklart alltid dom som står och dom älskar jag för att dom är dom! Men hästen dömer aldrig,klandrar en aldrig,försöker aldrig trycka ner en utan lyssnar och med sin tystnad och mod så ger dom så mycket som inte många förstår..man skulle vilja människan kunde vara mer som en häst..varför vara nedlåtande när man lyckas? Varför inte säga nån är fin då dom är det? Istället trycka på då dom är ful? Varför kan man inte hjälpa när någon behöver det? Varför inte glädjas åt då någon är glad? Istället ta glädjen ifrån dom? Och varför vara så jävla negativ som en del kan vara? Tur hästen inte äger nån av dom förmågorna ;)

Puss å kram!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0