Uppesittarkväll:)

Åh, de ä något med just den här kvällen..något som kan stavas i tre bokstäver..MYS !♥
Då man va liten så vare den här kvällen de sista innan julafton skulle göras klart. Vi har alltid varit många i min familj med alla syskon + respektive och morfar och mormor som firade jul ihop, så de va jämt att mamma gjorde de sista i matväg och ofta var de revbensspjällen och lite annat smått å gott, ibland kokade vi knäck och julgranen kläddes..sen mys i soffan med götta å sånt och sent inpå natten höra föräldrarnas stök i köket med presentpapper o matfix:) ett år då jag hade min första häst, varmblodet som lärt mig ALLT lärde mig även risselkörning, fick hjälp av hela familjen då de skulle selas sen bar de av...kruxet var bara att de va blankisen efter byavägen och skaklarna var ej i ordning så dom låg för långt ner så tompa fick skakeln mellan benen istället för på varsinn sida..men lugn å trygg som han var så blev de ingen skenfärd eller nått utan pappa styrde över han på rätt igen..haha de blev ingen långvarig turne med den släden men de är en turné jag aldrig glömmer:) haha så de blev ingen tomte skjutsning på julafton utan han fick gott ta sina renar å parkera dom bakom bagarstugan, för de har han alltid gjort;)
Ikväll har vi ätit gott och haft lilla julafton i knaften och imorrn bli de hem,hem hem till det käraste ställe jag vet. Ingen jul utan familjen! Se till å va riktigt snäll nu, ta vara på era nära och kära,dom som fattas oss, och skänk en tanke eller gör något snällt mot någon som har det svårt. Julafton är en grym och jobbig tid för många, så det skada inte att ge dom också en ljusglimt i dessa tider,behövs kanske inte de dyraste klapparna eller någon julklapp alls, utan de behövs såå lite att glädja någon och det går att skriva ner,man kan säga det,ge en kram..ja i det lilla finns det fina, bara man menar det och inte glömmer bort varandra( och det gäller ju alla,alla de man känner för och bryr sig om också!).♥ Varm julkram till er alla från lilla jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0